Ból/zaciąganie/dyskomfort/podrażnienie w czasie wykonywania pewnych czynności/ćwiczeń fizycznych/przez odzież

Zabiegi kosmetoginekologiczne mają zastosowanie zarówno w problemach natury estetycznej, jak i zdrowotnej. Zdarza się bowiem, że nieprawidłowości w budowie narządów płciowych (wrodzone bądź nabyte w wyniku urazów mechanicznych czy zmian hormonalnych) wpływają nie tylko na życie seksualne, ale również funkcjonowanie codzienne. Dotyczy to zwłaszcza wykonywania ćwiczeń fizycznych, chodzenia, noszenia obcisłych ubrań czy bielizny. Niedogodności związane np. z dyspareunią czy dysproporcjami w budowie warg sromowych mogą objawiać się m.in. świądem, pieczeniem czy bólem. Odpowiedni zabieg jest w stanie nie tylko poprawić funkcjonowanie w zakresie fizycznym, ale i psychicznym. Labioplastyka jest szczególnie zalecana w przypadku przerostu warg sromowych. Dolegliwość ta powoduje bowiem nie tylko kompleksy, ale także silny ból oraz większą podatność na groźne infekcje. Podobne skutki daje niedorozwój warg sromowych, bądź ich asymetria. Na szczęście również i te dysproporcje można zlikwidować przy pomocy mało inwazyjnych zabiegów ginekologii estetycznej – takich jak iniekcje z tłuszczu własnego czy preparatów na bazie kwasu hialuronowego. Do podrażnień w obrębie okolic intymnych może dochodzić również przy suchości pochwy. Dyspareunie jednak także można leczyć i to w sposób farmakologiczny. Najważniejsze jednak to zgłosić się do specjalisty przy zauważeniu jakichkolwiek niepokojących, uciążliwych objawów. Tylko dzięki konsultacji można bowiem rozpocząć właściwie ukierunkowaną terapię. Wtedy mamy pewność, że leczenie zakończy się powodzeniem, a codzienne funkcjonowanie wróci do normy sprzed pojawienia się dolegliwości.