Zmniejszenie warg sromowych

Współczesne kanony piękna sprawiają, że jesteśmy coraz mniej zadowoleni z naturalnego wyglądu naszego ciała. Zawsze znajdzie się coś, co można poprawić. Trend ten nie omija również okolic intymnych. Coraz popularniejsza staje się plastyka warg sromowych (czyli korekta ich linii). Plastyka warg sromowych większych zazwyczaj sprowadza się do zmniejszeniu ich szerokości czy też wyeliminowaniu wrodzonej asymetrii. Przed zabiegiem konieczna jest nie tylko wstępna konsultacja z chirurgiem, ale również zachowanie pewnych środków ostrożności. Na tydzień przed dniem operacji zalecane jest zrezygnowanie z palenia papierosów, picia alkoholu oraz stosowania lekarstw takich jak Aspiryna (i innych mogących upośledzać krzepliwość krwi środków). Należy pamiętać, że okolice warg sromowych są bardzo dobrze ukrwione i podatne na infekcje – stąd – środki ostrożności podejmowane jeszcze przed zabiegiem mogą pozwolić na uniknięcie powikłań po nim. Sama korekcja warg sromowych może być wykonywana zarówno w znieczuleniu ogólnym, jak i miejscowym (zależy od preferencji). Przeprowadzane są precyzyjne cięcia, a nadmiar tkanek usuwa się. Cała procedura trwa od 30 – 60 minut. Szwy, których używa się do scalenia ran są na ogół rozpuszczalne, więc nie wymagają usuwania. Po zabiegu nakładany jest jałowy opatrunek. Długa rekonwalescencja nie jest konieczna, niemniej po zabiegu należy przez kilka godzin pozostawać pod opieką lekarza (w razie, gdyby miało wystąpić krwawienie). Następnie pacjentka może udać się do domu, niemniej powinna przez co najmniej tydzień zachować ostrożność i : unikać fizycznego wysiłku, picia alkoholu, palenia papierosów. Zaleca się przy tym częste zmiany opatrunków. Możliwym ubocznym efektem może być obrzęk i ból warg sromowych, który jednak ustępuje w miarę gojenia się ran. Proces ten trwa około tygodnia – wtedy na ogół dochodzi do pierwszej wizyty kontrolnej. Korekcja warg sromowych jest zabiegiem prostym, wręcz ambulatoryjnym, ale należy być przygotowanym na to, że nie zawsze efekt końcowy może odpowiadać naszym oczekiwaniom. Stąd – trzeba się przygotować na ewentualne komplikacje, dokładnie przemyśleć zabieg, skonsultować ze specjalistą wskazania i przeciwwskazania do niego. Koszt plastyki warg sromowych wynosi od 1500 do nawet 6000 złotych, w zależności od placówki.