Ćwiczenie mięśni Kegla jest zalecane nie tylko w celu profilaktyki wysiłkowego nietrzymania moczu. Oprócz wzmacniania mięśni dna miednicy ćwiczenia te mogą zapewnić również większe doznania seksualne. Warto pamiętać, że z wiekiem napięcie mięśni dna miednicy słabnie, w związku z tym konieczne jest ich stymulowanie do stałej pracy. Dzięki regularnie wykonywanym ćwiczeniom, które nawiasem mówiąc nie są trudne, można znacząco wpłynąć na jakość swojego życia. Jak wyglądają ćwiczenia? Są one bardzo proste i polegają na napinaniu oraz rozluźnianiu mięśni dna miednicy, w różnych pozycjach (na siedząco, leżąc). Dodatkową zaletą ćwiczeń jest ich relaksujący charakter. Początkowo potrzeba trochę koncentracji, by je znaleźć oraz odpowiednio napinać, z czasem jednak ich napinanie staje się coraz łatwiejsze. Ćwiczenia mogą wykonywać kobiety w każdym wieku, nawet w ciąży (w której nawiasem mówiąc często występuje NTM). Jako, iż mięśnie Kegla mają duży wpływ na zmaksymalizowanie doznań seksualnych często spotykamy się ze stwierdzeniem, iż podczas samych ćwiczeń również można odczuwać podniecenie. Nie ma w tym nic dziwnego – w końcu ćwicząc mięśnie łonowo – guziczne wpływamy również na pracę naszych narządów płciowych. Taka stymulacja może sprawiać, że pojawi się pobudzenie seksualne. Jedynym mankamentem ćwiczeń mięśni Kegla jest fakt, że aby uzyskać widoczne rezultaty konieczne jest ich praktykowanie przez okres co najmniej 4 – 6 tygodni. Zalecane są zatem głównie jako element profilaktyki.

Komentarze

Share.

Leave A Reply