Bóle i dolegliwości fizyczne

Wiele kobiet decyduje się na zabiegi ginekologii estetycznej ze względu na odczuwane dolegliwości. Podstawowymi problemami mogą być na przykład: wysiłkowe nietrzymanie moczu, dyspareunia, pochwica i inne schorzenia. Bywa, iż przyczyną decyzji o zabiegu jest ból odczuwany podczas stosunku. Jego etiologia może być różnorodna. O ile drobne dolegliwości podczas pierwszego stosunku mieszczą się jeszcze w normie, to podczas każdego kolejnego mogą być oznaką nieprawidłowości. Często przyczyny leżą w psychice kobiety – lęk przed zajściem w ciąże, kompleksy, inne obawy związane z seksem mogą prowokować pojawienie się takich objawów jak np. suchość pochwy czy pochwica (powodująca intensywne, silne skurcze mięśni pochwy, krocza i miednicy, uniemożliwiająca odbycie stosunku). Zdarza się jednak również, że źródłem problemu są nieprawidłowości anatomiczne bądź stany chorobowe. Nieprawidłowa budowa narządów płciowych może polegać na przykład na niedostatecznym wykształceniu warg sromowych większych, zbytniej ekspozycji łechtaczki, problemach z szerokością pochwy – te dolegliwości mogą być wyleczone przy pomocy mało inwazyjnych zabiegów ginekologii estetycznej. Natomiast stany zapalne, nadwrażliwość szyjki macicy, skaleczenia czy urazy wymagają po prostu wzmożonej troski, higieny oraz stosowania preparatów przeznaczonych np. do regeneracji śluzówki, a także delikatnych środków myjących (np. z kwasem mlekowym). Wspomniana już suchość pochwy może być leczona zarówno przy pomocy specjalnych środków farmakologicznych (jak żele czy globulki zawierające estrogeny – których niedobór jest przyczyną dyspareunii), jak i w gabinecie kosmetoginekologicznym. Za każdym razem rodzaj terapii pomoże wybrać lekarz specjalista. W końcu oczywistym jest, by przy jakichkolwiek dolegliwościach ze strony układu płciowego zgłosić się do ginekologicznego gabinetu.