Kiedy przeprowadza się hymenotomię?

hymenotomia

Hymenotomia to zabieg polegający na nacięciu błony dziewiczej.

U niektórych kobiet błona dziewicza zbudowana jest inaczej. Zdarza się, że jest grubsza, twardsza lub bardziej zrośnięta. Nierzadkim przypadkiem jest całkowite jej zrośnięcie. Zabieg hymenotomii polega na nacięciu jej tak, aby umożliwiło to, np. stosunek płciowy.

Hymenotomia to zabieg stworzony dla kobiet, których błona dziewicza jest zbyt gruba lub za bardzo zrośnięta. Często skarżą się one na niemożliwość odbycia stosunku seksualnego – przy każdej próbie wprowadzenia członka pojawia się silny ból, czasami błona jest tak zrośnięta, że jest to w ogóle niemożliwe. Ponadto, u niektórych kobiet zrośnięta jest ona całkowicie, co uniemożliwia odprowadzanie krwi miesiączkowej, powoduje bóle podbrzusza, a w pewnym momencie nawet groźne komplikacje.

Kiedy wykonać zabieg?

Hymenotomię można przeprowadzać solo lub razem z hymenoplastyką. Po nacięciu błony przeprowadza się zabieg mający na celu takie jej ukształtowanie, żeby dało to pożądany efekt. Z zabiegu może skorzystać każda kobieta, która narzeka na zbyt grubą, uniemożliwiającą stosunek błonę, a także panie, u których jest ona całkowicie zrośnięta.

Jak wygląda zabieg

Zabieg wykonuje się przy użyciu znieczulenia miejscowego. Trwa on kilkadziesiąt minut, w zależności od tego jakiej interwencji chirurga wymagała. Czas zazwyczaj zamyka się w 10-20 minutach. Chirurg najpierw delikatnie nacina błonę, a następnie usuwa ewentualne pozostałości skóry. Podczas zabiegu stosowane są szwy wchłanialne.

Przed operacją

Przed zabiegiem należy wykonać szereg badań, jakie zleci lekarz, m. in. badanie krwi, moczu, poziomu cukru. Przed operacją nie należy przyjmować pewnych leków. Wskazane byłoby odstawienie papierosów. Lekarz prowadzący powinien wiedzieć o każdej przebytej infekcji intymnej. Przed samą operacją należy zgłosić się do szpitala na czczo, włączając w to spożycie napojów.

Zabieg nie wymaga długiego okresu rekonwalescencji – pobyt w szpitalu trwa do kilku godzin po zabiegu, po kilku dniach przeprowadzana jest kontrola. Współżycie seksualne kobieta może rozpocząć już 4 tygodnie po operacji.

Aleksandra Wiktor