Nawracające infekcje

Nawracające infekcje pochwy stanowią problem, który może mieć różnorakie podłoże. Najczęściej występującym jego rodzajem jest bakteryjne zakażenie pochwy. Prowadzi ono po pojawienia się stanu zapalnego. Drobnoustroje odpowiedzialne dla zakażenia pochwy mogą mieć zarówno bakteryjne, jak i grzybiczne właściwości. Zakażenia mogą mieć również podłoże wirusowe. Co istotne – wiele z infekcji jest przenoszonych poprzez kontakty seksualne. Nie jest to jednak jedyna możliwa droga zainfekowania. Należy m.in. zachować ostrożność przy korzystaniu z siłowni, jacuzzi, sauny, a przede wszystkim bezwzględnie przestrzegać zasad higieny (nie pożyczać nikomu osobistej bielizny, ręczników i innych akcesoriów). Dużo bardziej podatne na zakażenie są kobiety o nieprawidłowej budowie anatomicznej. Zarówno zbyt duże, jak i zbyt małe wargi sromowe większe zwiększają ryzyko infekcji. Jeśli są zbyt krótkie nie osłaniają narządów rodnych we właściwy sposób, natomiast w odwrotnej sytuacji – zwiększa się zagrożenie podrażnień i dolegliwości bólowych.Bakteryjne zakażenie pochwy prowadzi do zaburzeń w mikroflorze pochwy. Zachorować mogą kobiety w każdym wieku, przy czym często objawy samoistnie ustępują. Co jeszcze może wzmagać ryzyko pojawienia się infekcji? Złe nawyki higieniczne, bujne życie seksualne, urazy pochwy, zmniejszona ilość pałeczek kwasu mlekowego. Objawy, które powinny niepokoić to: upławy o nieprzyjemnym zapachu, świąd sromu, pieczenie pochwy oraz podrażnienia błony śluzowej. W takim wypadku konieczna jest konsultacja ze specjalistą. Może się zdarzyć ,że po wykryciu przyczyn zaburzenia, zalecony zostanie zabieg z zakresu ginekologii estetycznej – na przykład labioplastyka (czyli korekta kształtu oraz rozmiaru warg sromowych).