Tymczasowe, doraźne sposoby radzenia sobie z NTM

NTM może pojawić się w każdym wieku, częściej dotykając kobiet (zwłaszcza powyżej 40 roku życia). Niestety – schorzenie te diagnozowane jest jedynie w około połowie przypadków. Jeśli jednak zdecydujemy się już na wizytę u specjalisty, a on zaordynuje nam odpowiedni rodzaj terapii, zachowawczą bądź inwazyjną – przy pomocy zabiegów. Do metod zachowawczych zaliczamy m.in. ćwiczenia mięśni Kegla (w wysiłkowym NTM), farmakoterapię, fizykoterapię, biofeedback. Każda z nich wymaga jednak systematyczności i czasu. Objawy jednak stopniowo. W takiej sytuacji konieczne jest zdecydowanie na sposoby doraźne (również przez operacją). Stosowanie środków absorpcyjnych czyli wchłaniających jest traktowane jako leczenie pomocnicze. Środki absorpcyjne zapewniają nie tylko higienę, ale również komfort psychiczny – odsuwają bowiem zagrożenie znalezienia się w sytuacji kłopotliwej. Istotne, aby środki wchłaniające były dobrane zarówno do stopnia natężenia objawów, jak i budowy anatomicznej. Środki absorpcyjne dzielimy na: wkładki anatomiczne – przeznaczone dla osób o małym i średnim natężeniu NTM, które są aktywne oraz sprawne ruchowo. Wkładki można dostać w różnych rozmiarach oraz kształtach (dostosowanych dla kobiet jak i dla mężczyzn) pieluchy anatomiczne – zalecane gdy natężenie NTM jest średnie lub duże, ale osoba prowadzi aktywny tryb życia (pieluchy są wielkości wkładek, ale znacznie większe możliwości wchłaniające, wraz z pieluchami można stosować specjalne majtki elastyczne) pieluchomajtki – dla osób o bardzo silnych objawach, z ograniczoną sprawnością (zarówno fizyczną jak i intelektualną) majtki chłonne – cieńsze niż pozostałe rodzaje pieluch, ale o większej chłonności, przewiewne i wygodne w użyciu. Dodatkowo osoby leżące w łóżku mogą zaopatrzyć się w specjalne podkłady i prześcieradła na łóżko.