Perineoplastyka

Kobiece krocze obejmuje okolice intymne pomiędzy odbytem a sromem. Na skutek przebytych operacji ginekologicznych, porodu czy innych urazów może dojść do zdeformowania tego obszaru, jego rozciągnięcia, zaburzenia struktury. W takiej sytuacji pojawia się nie tylko dyskomfort psychiczny, ale często również problemy z codziennym funkcjonowaniem. Kłopotliwe (i bolesne) stają się nie tylko stosunki seksualne. Może dochodzić również do problemów z oddawaniem moczu, kału, do częstych infekcji ze strony pęcherza moczowego. Plastyka krocza jest zabiegiem, który ma nie tylko za zadanie poprawić wygląd krocza, ale również przeciwdziałać ewentualnym uszkodzeniom i wynikającym z nich schorzeniom. Dzięki perineoplastyce możliwe jest odnowienie struktury krocza (często uszkodzonego na skutek urazów mechanicznych czy spowodowanych porodem), jego odbudowa oraz odmłodzenie. Można ją wykonać zarówno w sposób konwencjonalny – przy pomocy technik chirurgicznych – jak i przy pomocy lasera. Zanim dojdzie do zabiegu konieczne jest wykonanie niezbędnych badań analitycznych krwi i moczu, a także badanie EKG oraz RTG klatki piersiowej. Dla bezpieczeństwa warto również zaszczepić się przeciwko wirusowi HBV. Przed zabiegiem standardowo należy przez okres do najmniej 2 tygodni unikać leków rozrzedzających krew (witamina E, leki przeciwkaszlowe, aspiryna i jej pochodne), ograniczyć palenie, stosować względnie lekkostrawną dietę. W dniu zabiegu nie wolno jeść ani pić przez minimum 6 godzin. Perinoplastyka jest przeprowadzana od strony sromu. Całość procedury trwa około godziny. Laser zapewnia dokładność oraz krótszy okres rekonwalescencji, niemniej pacjentka przez co najmniej kilka godzin musi pozostawać pod opieką specjalisty (by upewnić się co do tego, że nie ma powikłań). Zazwyczaj gojenie się rany po operacji trwa od 1 – 2 tygodni. W tym czasie może utrzymywać się obrzęk, co jednak istotne – na ogół nie pojawiają się po operacji żadne blizny.