Zbyt wąska pochwa?

Zdarza się, że u niektórych kobiet pochwa może reagować w sposób uniemożliwiający odbycie stosunku seksualnego. Pierwszy raz bywa bardzo bolesny. Niektóre kobiety przechodzą go ciężej, inne z kolei nie odczuwają bólu ani trochę.

Wszystko zależy od budowy anatomicznej oraz przygotowania – często nastawienie kobiety warunkuje komfort podczas pierwszego stosunku seksualnego.

Bywa tak, że pomimo starań pochwa wydaje się być zbyt wąska, a każda próba odbycia stosunku kończy się niepowodzeniem i dodatkowo silnym bólem. Generalnie, pochwa zbudowana jest w ten sposób, aby umożliwić stosunek seksualny. Nie ma możliwości aby była zbyt wąska. Istnieją jednak pewne przypadki, kiedy dochodzi do tak silnych skurczów, że robi się ona bardzo ciasna.

Pochwica

Powodem może być tak zwana pochwica, która doprowadza do ściśnięcia ścianek pochwy, ale i nie tylko – próby wprowadzenia członka powodują również spięcie całego ciała. Przyczyn pochwicy może być wiele – mogą to być stany zapalne pochwy, otarcia czy nawet stan psychiczny. W celu postawienia dokładnej diagnozy najlepiej udać się do lekarza ginekologa. Specjalista dobierze odpowiednie leki, bądź terapię.

Dopasowanie

Niemniej jednak, istnieje coś takiego jak kwestia dopasowania partnerów. Bywa, że penis w wzwodzie jest po prostu zbyt duży, co zdecydowanie utrudnia odbycie stosunku. Pojawia się znaczny ból. Pomóc może przede wszystkim rozluźnienie, a także gra wstępna i odpowiednie żele intymne.

Aleksandra Wiktor